تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند
سرخط خبرها

پول‌شویی میلیاردی برای خرید کالای لوکس

  • کد خبر: ۱۹۳۲۷۲
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
پول‌شویی میلیاردی برای خرید کالای لوکس
در پی توقیف حساب‌های بانکی تعدادی از فروشندگان تلفن همراه، زعفران، دستگاه‌های بازی و زیورآلات طلا توسط پلیس فتا، این افراد به کلانتری احمدآباد مراجعه کردند و درخواست رسیدگی به این موضوع را داشتند.

آن‌ها با خیالی راحت و راضی از معامله، کالا‌ها را به سفارش مشتری، سوار تاکسی می‌کردند و به آدرس مورد نظر می‌فرستادند. مشتری گفته بود که امکان خرید حضوری ندارد و کالا را برایش ارسال کنند. همه چیز بقاعده پیش می‌رفت. اما کسبه خیابان احمدآباد فکرش را هم نمی‌کردند در این معامله پرسود، گرفتار یک کلاهبرداری پیچیده شده‌اند که در آن، هم کالایشان را از دست می‌دهند، هم مالشان به یغما می‌رود و بدتر از همه اینکه حساب بانکی‌شان مسدود می‌شود.

درخواست شماره شبا

در پی توقیف حساب‌های بانکی تعدادی از فروشندگان تلفن همراه، زعفران، دستگاه‌های بازی و زیورآلات طلا توسط پلیس فتا، این افراد به کلانتری احمدآباد مراجعه کردند و درخواست رسیدگی به این موضوع را داشتند. آن‌ها می‌خواستند بدانند چه بلایی بر سر حساب بانکی‌شان آمده است. در همین راستا، تحقیقات گسترده پلیس به دستور سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، شروع شد. شروع این تحقیقات، به افرادی ناشناس می‌رسید که با کاسب‌ها تماس گرفته و درخواست خرید اقلام گران‌قیمت را داشتند.

مشتری‌ها بهانه می‌آوردند که امکان خرید حضوری ندارند و بعد هم درخواست شماره حساب می‌کردند. البته آن‌ها درخواست شماره شبا می‌کردند و از آنجا که فروشندگان به شماره شبا دسترسی نداشتند، بنا بر نظر مشتری، عکسی از شماره عابر بانک خود گرفته و برای مشتری ارسال می‌کردند. بعد از دریافت پول هم کالا را با تاکسی اینترنتی به آدرسی که مشتری اعلام کرده بود، می‌فرستادند.

طلا، زعفران و گوشی، سوار بر تاکسی!

تا این بخش کار، ظاهرا خبری از کلاهبرداری نبود و همه چیز نشان از یک خرید معمولی داشت. فقط شاید آدرس خریدار می‌توانست کمی باعث شک فروشندگان شود که البته این اتفاق هم نیفتاد و آن‌ها انواع کالا مانند زعفران، تلفن همراه، دستگاه بازی و حتی طلا را سوار تاکسی می‌کردند تا به مقصد مورد نظر برسد. اما آدرس کجا بود؟ خبری از یک محل مشخص مثل فروشگاه یا منزل مسکونی نبود بلکه آدرس نهایی، معمولا یک خیابان یا چهارراه بود که مردی آنجا ایستاده و کالا را دریافت می‌کرد!

اما تحقیقات پلیس همچنان ادامه داشت تا اینکه با استعلام از پلیس فتا مشخص شد، پول واریزشده به حساب فروشندگان از طریق برداشت غیرمجاز در فضای مجازی از حساب‌های بانکی مختلف به‌دست آمده که با شکایت مال‌باختگان، پلیس فتا حساب‌های واریزی را مسدود کرده است.

ماجرا در حال پیچیده‌شدن بود و نشان می‌داد پای کلاهبرداران حرفه‌ای در کار است که هم پول‌شویی، هم کلاهبرداری و هم حساب هک کرده‌اند. آن‌ها هیچ ردی از خود به جای نگذاشته و حتی سیم‌کارت‌هایشان نیز متعلق به افراد معتاد و کارتن‌خواب بود که پس از کلاهبرداری، غیرفعال شده بودند. اما هنوز یک جای کار برای پلیس باقی مانده بود که همان هم این پرونده را به پیش برد و به نتیجه رساند.

یک هکر در خارج از کشور

با تماس مشابه دیگری با یک واحد فروش برای خرید کالای لوکس و پرداخت به‌طور اینترنتی، عملیات شناسایی مشتری‌های کلاهبردار توسط پلیس شروع شد. این تماس تلفنی، آن‌ها را به یکی از متهمان رساند که سر یک چهارراه منتظر دریافت کالایش بود. مأموران کلانتری احمدآباد این فرد را شناسایی و دستگیر کردند و با دستگیری این فرد، راز این پرونده روشن شد. سه متهم دیگر نیز به دام افتادند که اهل استان‌های جنوبی کشور بودند.

اما متهمان در تحقیقات اعتراف کردند که پای نفر پنجمی هم در کار است که تمام این نقشه را از راه دور هدایت می‌کند و برداشت‌های غیرمجاز توسط این فرد که به ادعای آن‌ها در خارج از کشور به سر می‌برد، انجام می‌شود. فردی که آن‌ها از طریق سایت‌های واسطه با آگهی کاریابی او آشنا شده و جذبش شده و طی قراردادی با هم توافق کرده بودند که پس از فروش کالاها، رمز ارز بخرند. ۳۰ درصد از مبلغ به این چهار نفر می‌رسید و باقی را هم از طریق فضای مجازی برای هکر می‌فرستادند.

اما هکر با دردسترس داشتن کارت بانکی فروشندگان، حسابشان را با فرستادن یک لینک آلوده هک و به موجودی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کرد. در این پرونده بیش از ۱۵ میلیارد تومان در استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، مازندران و خراسان رضوی به همین شیوه کلاهبرداری شده است که تحقیقات از متهمان برای شناسایی سایر متهمان و شکایت احتمالی ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->